Monday 2 January 2017

Melawat panda Zoo Negara

Share it Please
Last day school holiday and the second day of the year 2017 

Hari ni hubby bawa jalan-jalan pergi zoo negara ahaha.. detim kat zoo hari ni.. actually dah lama dah plan nak pergi.. dulu-dulu masa baru kenal, plannye nak first date tu kat sini la.. kesudahannya baru sekarang nak pergi 
Padahal dekat jer punnnn...

Kalau korang nak tahu, Zoo Negara Malaysia terletak di Hulu Kelang, Ampang. Bagi yang duduk luar Selangor or KL, boleh la buka page dia ye kalau nak tahu macam mana nak pergi sana. 

Admission fee seperti yang aku tu juk kat bawah


Untuk harga admission fees tu, kalau korang tengok mungkin rasa agak mahal.. worry not, its worth it ☺️.. sebab dia include dengan masuk pergi tengok giant panda. Actually aku rasa diaorang buat macam tu sebab nak cover maintanance cost panda 3 ekor tu haa.. tempat special, makan pun special, so kalau visitor boleh pilih harga tiket nak pergi atau tidak, ianya akan merugikan zoo negara.. tp macam aku cakap, its worth it.. mana lagi nak tengok pandakan.. nak pergi China kena menabung dulu kekekeke.. tapi disebabkan ke'cute'an panda tersebut, melawat zoo negara china di Beijing nanti dah masuk dalam list aku 😜

Besar Zoo Negara ni.. besar mana jangan tanya, tapi 2 jam setengah juga la aku habiskan untuk habis pusing satu Zoo ni.. kat sini aku bagi link ZOO NEGARA untuk korang access for maps and info mengenai zoo negara. Kalau korang nak maps,kena bayar Rm1.00 tau.. kalau tak nak boleh print siap-siap dari rumah. Bagi aku penting juga maps ni sebab korang surely tak nak jalan aimlessly kan.. tempat ni bosaaa oiii.. and rugi kalau bayar tix mahal if tak cover semua area kan.. 

Lepas ni aku layan gambar je.. semua info ada dalam brochure tu.. rajin tak rajin je korang nak baca 

 
Gambo laki bini excited pergi zoo kekeke

 
Kwang soo kekeke

 
Poke En panda 

 
Yang 2 ekor ni, mommy dan anak yang baru lahir hari tu.. cepat je besar kan..

 
Mr. Meow 

 
Ada taman rama-rama juga.. tapi rama-rama kat sini size kecik-kecik je.. kalau nsk tengok yang besar-besar, korang boleh pergi Taman Rama-rama kat KL.. 

 
Ok habis dah trip laki bini pergi zoo kekeke.. korang nak pergi sana bawalah payung atau kipas siap-siap.. kot la kena hujan ke panas ke.. ada jual tapi mahal la.. kipas pun dalam Rm7.00 satu.. Las sekali aku belanja video En Panda hehe



Ok dah.. till next entry..

SELAMAT TAHUN BARU 😘

Followers

Busuk!