Thursday 28 March 2013

Pre-Bali

Share it Please
Tinggal 2 bulan je lagi trip ke Bali.. seriously can't wait.. Mood nak travel aku dah membuak2.. plus dengan niat nak g trekking kat sana.. pergh.. lagi la aku tak sabar kan.. huhu.. Selama beberapa bulan aku buat research on what we all going to do.. of course kena study dulu kan before pergi sana.. Dinasihati, jangan lah main ambil supir kat sana je untuk bawak korang jalan-jalan.. Based on aku punya kawan punya experience yang baru je balik dari Bali.. Bersungguh2 dia cerita kat aku camna stressnya dia g Bali.. siap nangis2 lagi kat husband dia ckp tak nak dah datang bali -_-".. Sound scary jer kan.. buat aku nebes je nak menjejak ke sana.. Tapi tak pe.. you have to experience it yourself right.. So, berbekalkan research yang aku buat.. aku pun dengan jayanya list outkan tempat yang kitorang nak pergi.. Ini itinerarynya:

Trip 5D4N

Khamis.

  • Sampai kat hotel around 1.30p.m waktu indonesia
  •  Since hotel kitorang kat Denpasar, petang tu kitorang akan ke Tanah Lot Temple tgk sunset.. and before sunset, boleh jalan-jalan kejap kat Sanur Beach.. 
  • Ataupun, after tgk sunset kat Tanah Lot Temple baru move to Sanur Beach for night walk. Ikutlah mana-mana yang sesuai..
Jumaat

  • Explore Uluwatu
  • Morning: Padang-padang Beach. Sebenarnya niat nak pergi Dreamland beach.. Tapi pernah baca post tentang Dreamland Beach yang katanya dah jadi Nightmare Beach -_-"
  • Afternoon: Lepak-lepak kat Suluban Beach
  • Sunset at Uluwatu Temple
  • Night walk at Jimbaran Beach
Sabtu

  • 1.30 a.m heading to Mount Batur for trekking.. Yeay!! :)).. Motifnya disini nak tengok sunrise..
  • Around tengah hari sampai ke hotel balik.. Rehat barang 2, 3 jam ker..
  • Petang move to Seminyak Beach for sunset.. Again..
Ahad

  • Morning: Tegallang Rice Paddy Terace
  • Ubud Monkey Temple
  • Ubud Market (Shopping time!!)
  • Kuta Beach for sunset again :))
  • Explore Kuta.. Night walk in the city
Isnin

  • Balik!!!!
Ha...gitulah perancangannya.. ntah dapat ke tak ntah buat semua tu kan.. macam tamak jer semua tempat nak pergi huhu.. Tapi aku harap sangat leh buat semua tu.. Hopefully nasib akan menyebelahi kami.. InsyaAllah.. Nanti kalau aku dh pergi, aku akan update experience aku kat sana.. Dapat ke tak kitorang buat ape yang dirancangkan.. InsyaAllah..

Mesti korang nampak banyak sangat activity pergi ke pantainya kan.. Ni diatas permintaan kawan aku yang kata nak pergi pantai.. Lagi satu aku suke sunset and sunset kat pantai bali cantik-cantik.. Jom kita tgk gambar.. 

Jimbaran Beach


Jimbaran Beach

Dreamland Beach
Dreamland Beach
Sanur Beach

Padang-padang Beach
Suluban Beach
Seminyak Beach


Mount Batur


Uluwatu Temple
Uluwatu Temple

Tanah Lot temple

Tanah Lot Temple


Monkey Temple

Teggalang Rice Paddy Terrace

Ni semua gambar aku cekau jer dari orang.. hehe.. Tak sabar nak tengok dengan mata sendirikan.. adakah indah khabar dari rupa? We'll see..

Kalaulah aku rajin update thesis mcm aku rajin update blog -_-"

Bye. Bye. Bye.

Assalammualaikum..

Followers

Busuk!