Tuesday 16 February 2016

TUTORIAL : Hilangkan Menu bar pada template sedia ada

Share it Please




Ok kali ni aku nak share dengan korang satu perkara yang aku belajar sendiri hari ni.. cara-cara untuk hilangkan Menu bar pada template sedia ada.. paham tak maksud dia kat sini? Ok actually aku baru je tukar template untuk blog aku.. dan template tu ada Menu bar macam kat bawah ni..


Nice je kan.. but the problem is, aku tak guna pun Menu bar tersebut.. at first aku nak biarkan je.. tapi rasa macam semak la pulak sebab tak da function pada blog aku.. Nak buang aku tak pandai so aku google la kot-kot ada tutorial macam mana nak buang kan.. cari punya cari aku tak jumpa.. tapi takpe, aku tak putus asa.. aku decide nak godek-godek sendiri coding kat dalam template dan akhirnya..... aku berjayaaaa!!! Terasa pakar IT tetiba ahahaha..

Ok jom aku tunjukkan..

Memula korang kena pergi kat template html



Korang masuk situ and then cari <ul id='menu'>. kalau tak boleh guna Ctrl F, korang scroll je sampai jumpa k.. dia macam kat bawah ni..


Nampak dok?? kalau dah jumpa yang tu, korang delete je then save.. SIAP!! kalau nak tengok hasilnya jadi ke tak, view blog korang..

Beginilah hasilnya.. hilang dahh.. lega mata hakak memandangnya.. 

Ok dah settle.. selamat mencuba korang..

Till next entry..

Followers

Busuk!