Monday 21 September 2015

Idea D.I.Y sirih junjung

Share it Please
Selamat sore.. dah petang-petang gini memang mata ni tangkap ngantok je la ceritanya. kat sini jam dah pukul 3.30 ptg.. ada lagi 1 jam nak balik.. since kerja tak da and nak tunggu nak balik tu, terasa nak update idea-idea untuk D.I.Y sendiri sirih junjung ni.. sebabnya aku plan nak buat sendiri je since niatnya nak gubah hantaran sendiri pakai fresh flower nanti. Kalau tempah kat kedai berapa RM agak-agaknya? Rm 60? Rm70? entah aku pun tak sure sebab tak pernah survey kan.. so dalam mencari ilmu tu aku terjumpa post ni kat youtube. Bila tengok post ni aku dapat lah idea macam mana nak buat.. simple je sebenarnya.macam la sebab cucuk-cucuk jer lepas tu tadaaaa.. dah jadiii.. heee.. so rasanya korang pun boleh buat sendiri kalau dah grab cara nak buat dia macam mana.. lepas tu korang gubah la ikut suka hati korang kan..





Kat bawah ni aku tunjukkan contoh-contoh sirih junjung yang senang nak buat.. bagi aku la kan senang.. yang macam otak aku ni boleh nak process macam mana agaknya nak hasilkan bentuk macam tu..

(1)

(2)
(3)
(4)

(5)

(6)

(7)

(8)

Aku suka no (4), (5) dan (8).. agak-agaknya berjaya tak nak buat sendiri? *tenung tangan concrete hakak.. kita tengok jerlah nanti result dia kan.. kikikiki.. 

Till next entry... 


Followers

Busuk!