Monday 13 May 2013

Repeat Gunung Datuk, Rembau

Share it Please
Apa activity korang hujung minggu ni? untuk aku.. sekali lagi aku gi panjat Gunung Datuk ket Rembau dengan cita-cita nak tengok sunrise.. cita-cita jer lah kan sebab cita-cita tersebut tak tercapai huhu.. Sebabnye tak tercapai? sebab hujan and cuaca sangat la berkabus.. cer tengok gambar.. berkabus sangat sampai tak nampak apa-apa view pun.. me so saddd T T.. tapi tak yah nak sad sangat la kan sebab kalau tak berkabus pun tak dapat tengok pun.. naik pun kul 7 pagi nak sunrise ape? wuwuwuwu.. semangat den beli torch light tau kunun2 nak start panjat kul 530.. konon je nak panjat kul 530, gerak dari semneyih pun kul 5 sebab first, tunggu member kepada member aku yg lambat sampai + sesat cari umah member aku yang kat semenyih tu.. tapi nasib la jugak kan tak naik kul 530 sebab dengan cuaca berkabus gitu, dengan bantuan torch light pun sure tak nampak jalan.. perancangan Allah swt tu lebih baikkan.. nampak??

Tak ada apa nak cerita sangat sebab ni dah kali ketiga aku pergi.. agaknye sebab dah cukup tiga kali aku naik, for the first time aku kena gigit pacat kat sini -_-''.. tau-tau dah berdarah kaki pastu cik pacat nan hado.. sah dah kembung perut dengan darah aku lalu dia tergolek-golek kegirangan dilantai.. cetttt..  biarlah beliau dengan rezeki beliau.. jom layan gambar diawang-awangan.. hehehe..





Nampakkan berkabus sangat

Orang kata ni bekas tapak kaki Hang Tuah.. orang kata la...



Ahli rombongan
Gambar bawah ni lak masa lunch.. g makan kat medan selera Rembau.. Okey la.. aku ada rasa daging salai masak lemak cili api.. tak tau la orang kedai tu msk tak sedap ke ape kan sbb aku rasa tak sedap.. yang masak lomak siput sedut ni okey la.. belum smpai tahap aku rasa sedap giler.. jenuh ok sedut siput sedut.. aku rasa half of the siput aku tak dapat sedut..  -_-''


Ni jer kot aku nak citer hari ni.. aku ada beli rumpai laut dari sabah kat along.. haa.. yg tu aku update next entry eh.. hehe.. till then.. bye.. bye.. bye..

Assalammualaikum..

2 comments:

  1. saya baru daki gunung jerai..tapi dengan naik basikal :)

    ReplyDelete
  2. tak pernah lagi g sane.. ada track utk basikal jugak eh.. next time nak try jugak la :)

    ReplyDelete

Followers

Busuk!