Thursday 25 April 2013

Are you 'Otaku' enough??

Share it Please
Are you?

Heee... for me, I'm a fan of anime and manga but not to that level so called 'Otaku'..

From Wikipedia, 'Otaku' can be described as,

"Otaku (おたく/オタク?) is a Japanese term used to refer to people with obsessive interests, particularly (but not limited to)anime and manga."

Example of  Otaku's room.. dasyat kan..
Credit: Google
Ok, change mode to BM.. sorry to my international reader... wahhhh... kemain.. kelas ko jah ada international reader.. kikiki.. mak lebih selesa bercerita dalam bahasa melayu, plus BI mak hancus walaupun dari kecik smpai kebesar belajar English kan.. nak nak part grammar.. sighh.. how to improve eh? of course la you have to practice a lot kan.. ok.. ok.. that one story later k.. now now mak nak story pasal ni dlu.. weeeeee... lets mina-san :)

So untuk hari ini, aku nak bercerita tentang minat aku yang satu ni.. lagi satu aku pun kaki game jugak.. wuwuwu.. cume sekarang dah slow down sikit sebab dah banyak commitment and tak ada masa.. kalau tak dulu, aku boleh mengadap PC dari pagi sampai kemalam.. makan pun tak heran sebab nak leveling punya pasal kan.. huuuu..

Siapa masa kecik-kecik suka tengok kartun? Sah semua suke kan.. nak-nak time Sailormoon ngan Dragon Ball dulu.. celik biji mata terus ngadap tv.. tak bergerak langsung tu.. nak tengah hari baru nak mandi.. itu aku la kan sebab jadual cerita kartun aku sabtu ahad start dari 8 pagi sampai kul 12 tengah hari.. heee...

Itu masa kecik-kecik kan.. tapi aku masih mengamalkan tengok anime ni sehinggalah sekarang walaupun umur aku dah 27 tahun huhu.. mak aku selalu bising, dah besar2 pun tengok kartun lagi.. pastu aku suke jawab gini ke mak aku.. "mak, kartun-kartun ni budak kecik tak tgk tau.. orang besar je yang tgk sebab kalau budak kecik yang tgk sah diaorg tak faham.." haa.. betul tak kata aku? betulllll... aku confirm dorang takkan faham punye lah.. Cuba korang cakap mcm mana diaorg nak faham konsep politik dalam sesebuah negara? lepas tu macam mana diaorg nak faham konsep aura-aura nih, pengaliran tenaga dalam badan lah ape lah.. Macam Detective Conan tu, setiap analysis dia, ingat budak-budak tu faham ke.. aku pun kekadang tak faham.. ahaha.. 

Meh aku listkan anime yang aku suke layan..


I'am a big fan of 'One Piece'!!!!!! Aku start baca manga dia masa aku form 3.. aku ingat lagi adik aku pinjam dari kawan dia.. sejak itu, aku follow OP sampai lah sekarang.. dah nak 15 tahun kot cerita ni tak abis-abis lagi.. baru sampai half okeyh.. Eichiro Oda please don't die before you finish up this story.. Pleaseee...

Mak kan, tengok cerita ni sampai nangis-nangis.. nampak emosi dia canne? especially masa Going Merry kena bakar, cerita hidup Robin, cerita kat kg Nami pun sedih.. sedu sedan mak baca and tengok okeyh.... Lepas tu lagi satu yang aku suka pasal OP, cerita dia buat aku suka berfantasi.. aku excited bila diaorang pergi ke negara atas langit, Skypie, ke Mermaid Island and banyak lagi pulau yang pelik-pelik.. walaupun rasa macam bengong2 jer kan tapi aku wish benda tu wujud.. mesti bestkan nak explore tempat-tempat pelik macam tu.. dalam diam aku rasa nak jadi pirate sbb nak seek for adventure kat luar tu.. nampak pengaruh dia mcm mana? ahahahahaha.. 


Bleach
Naruto
Sorry to say, i'm no fan of Naruto and Bleach.. bagi aku cerita ni meleret and aku tak faham motif cerita nih.. 

Ok, bawah ni antara anime and manga yang aku layan.. 
Slam Dunk
Prince of Tennis
Vampire Diaries
Inuyasha
Get Backers
Ouran High School Host Club
Kekkaishi
Pandora Heart
Aku suka Pandora Heart ni.. Tapi tengok cerita ni buat aku sakit jiwa.. Sakit jiwa tahu.. huhu.. kalau nak tau nape, sila lah tengok..


Pokemon
 Who's that Pokemon?? anda masih ingat lagu ni? ahaha.. mak suke okeyh...

Bile tengok Pokemon and Digimon, seyes aku nak sekor binatang mcm diaorang tu.. huhuhu..

Skip Beat

Ni satu lagi anime yang aku suka.. aku punya la suka sampai berpuluh-puluh kali la aku ulang sampai nak jahanam dah lah cd tu.. Nape aku suka cerita ni? sebab hero dia cool + hensem.. aku wish nak ada boyfriend mcm ni okeyh.. tinggi dan hensem.. *melting*.. dan.. dan.. dan.. tengok cerita ni punya pasal aku tetibe ada cita-cita nak jadi pelakon.. ehhh.. ahahahahaha.. Serius best cerita ni.. :)
Shaman King
Beyblade
Dash Yonkuro
Siapa ingat lagi cerita Dash Yonkuro? masa kecik-kecik dulu aku suke kot.. masa zaman anime ni, berleluasa la penjualan kereta tamiya kat kedai.. sape yang fanatic tu, segala jenis tayar ada, spare part, engine semua ada.. aku mampu beli yang murah jer la.. buat main lumba-lumba ngan adik.. hehehe..

Detective Conan
Doraemon
K-ON
Kaichou Maid Sama

Letter Bee
Samurai X
Saiyuki Reload
Law of Yuki
Sailor Moon
Dragon Ball
Ok, siapa masa kecik-kecik tak layan Sailor Moon ngan Dragon Ball, aku tak tau la nak kata ape kan.. Aku sampai kena marah ngan kawan-kawan aku sebab pukul 5 jer mesti nak balik umah nak layan Sailor Moon.. padahal dulu pun dah tgk masa tayangan pagi kat TV2.. huhu.. sampai sekarang diaorg ungkit ok..

Fairy Tail
Fullmetal Alchemist
Actually, selain anime and manga ni seronok ditengok, tapi ada jugak yang boleh buat aku stress and sakit jiwa dan jugak emosi.. kelakar kan.. padahal katun jer pun.. Dan lagi, ada jugak antara anime ni kalau aku tengok yang aku banyak beristighfar dalam hati.. boleh terpesong akidah tahu.. so bagi aku, ada jugak jenis katun yang tak sesuai ditengok oleh budak-budak contohnya Fullmetal Alchemist ni.. bila aku tengok cerita ni, aku banyak berfikir.. satu dari segi storyline, satu dari segi pemikiran penulis cerita ni.. nak cakap, bagi aku cerita ni ada sikit-sikit fremason.. bukan sikit la.. banyak.. plus bila aku tengok cerita ni, dia mcm nak sampaikan satu maklumat pada kita.. tak tau la kan.. mgkn aku terlebih fikir ke.. Ini pun antara cerita yang buat aku pening kepala tengok huhu..

Ok, done with anime yang popular kat Jepun.. so now jom tengok anime yang popular kat negara kita pulak.. Tak tau la budak-budak zaman skang sempat tengok ke tak kan, tapi siapa yang lahir tahun 1980-an sure familiar dengan katun nih..

Anak-anak Sidek 
Keluang Man
Usop Santorian
Siapa tak kenal anak-anak Sidek? tipu la kan tak kenak siapa Rashid Sidek ngan Misbun Sidek.. Komik anak-anak Sidek antara komik yang popular jugak kan suatu masa sulu.. bersungguh court, shuttle ngan racket borak cerita pasal anak-anak Sidek ni.. Siapa nama abang dia yang paling nakal tu eh eh.. Misbun la kan? aku pun dah lupa..

Second, Keluang Man.. Hero dari rumah sakit jiwa.. aku suka katun ni.. lagu dia pun sedap..siapa ingat lagi?


Dia .. bagai seorang pahlawan 
Menjadi pembela pada yg tiada upaya 
Dengan ketangkasan.. langkah pergerakannya 
Menewaskan musuh.. yang membuat angkara 
Dialah satria...
Biar pun dimana jua 
Dia datang dikala malam tiba 
Melakukan tugas mulia 
Didesa juga dikota 
Dia akan memberikan bantunya 
Demi hidup aman sejahtera 
Keluang man.. keluang man.. keluang mannnnn...

Ha.. siap dengan lirik sekali aku kasi.. heee..

Ok.. next Usop Santorian.. cerita budak-budak kampung.. tapi aku rasa yang paling popular Selebet seekor ayam.. huuuu..

Bawah ni pulak kartun alaf baru.. aku sure budak-budak sekarang layan katun ni jer kan... aku pun layan jugak especially Boboiboy.. Aku cop Gopal.. ahaha.. aku rasa dia la watak paling kelakar sekali.. aku suka every words yang keluar dari mulut dia.. spontan n funny :)

Upin dan Ipin
Boboiboy
Okies... that's all for today.. aku nak sambung layan cerita korea sat.. 'The Greatest Love'.. ni cerita lama, tapi baru nak layan.. pinjam CD kat housemate den..



Semua gambar cekau dari Google :).. Terima kasih Google..

Bye..bye..bye..

Assalammualaikum.. 

4 comments:

  1. best layan kartun nie kan..kecik2 suke lyn drgon ball,sailormoon,usop sontorian,pwr rngers mcm2 lah..skrg nie pun layan jgksikt2.conan,doremon,upin ipin tu leyla masuk.seyes ke 27?mcm tak pun.mcm bwh 25..huhu..sebaya la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee.. skarang pun dah kurang dah.. cuma baca manga je yang mampu.. huu.. aah 27.. he.. klau profile pic tu, mmg gambar tu time umo 25 hari tu.. huuuu

      Delete
  2. hahah..saya pun die hard fan anime jugak..even dah keje pun tetap download manga..feveret one piece,naruto ngan bleach.

    ReplyDelete
  3. layan kan baca anime.. :)
    Tapi saya tak suke naruto n bleach.. tak suke.. hehe..

    ReplyDelete

Followers

Busuk!