Thursday 11 April 2013

Sarakids : Breastfeeding Learning Experience

Share it Please


Keputusan aku untuk kerja part time masa belajar dulu telah mengubah aku 180'.. Kenapa 180'? Sebab 180' darjah lagi aku masih diri aku yang sama :).. Actually aku sangat bersyukur sebab aku gatal-gatal buat keputusan nak kerja part time.. Aku ni jenis yang tak boleh buat 2 kerja dalam satu masa.. katanye laaa.. but we will never know what we capable off if we didn't try kan..

Setahun setengah aku jadi promoter kat Sarakids ni.. macam-macam pengalaman aku.. Dari kerja sebagai promoter aku belajar macam mana nak communicate dengan orang.. aku ni pemalu orang nye.. harap maklum.. tak percaya? mohon percaya.. hehehe..

The most important thing, aku belajar tentang breastfeeding.. Ilmu aku tak la tinggi mana mcm cik Boss aku kan.. tapi kalau setakat orang nak tanye 'Dik, susu akan takda' or 'Dik, kenapa akak pump susu tak nak keluar' or 'Dik, akak nak makan ape eh untuk tambah susu' or 'Dik, kenapa susu akak sikit'.. haa.. nampak soalan dia macam mana? stakat soalan yang simple-simple camni leh la aku jawab or bagi nasihat walaupun aku tak pernah beranak -_-''

Actuallykan.. tak ada istilah ibu yang tak boleh menyusukan anaknya.. yang kita perlukan adalah ilmu, semangat dan sokongan dari orang sekeliling.. Ia senang tapi tidak mudah untuk dilaksanakan.. Semua yang ingin kita lakukan, perlu ada usaha.. InsyaAllah, dengan ada usaha kita boleh berjaya.. Dan doalah agar Allah swt permudahkan perjuangan kita.. Bukan untuk orang lain, untuk anak kita jugakkan.. So mothers!! Don't give up if you're about to failed.. Trying hard is better than never tried right..

Cita-cita aku bila dah ada anak nanti pun nak breastfeed sampai 2 tahun lebih.. InsyaAllah.. semoga Allah permudahkan.. kemainkan bila ada anak.. bile ntah nak kahwin.. kekeke.. InsyaAllah.. Allah lebih tahu ;))






Gambar kat atas masa kitorang ada Expo kat JB.. rasa aku tahun 2011..




Part yang best after penat berhempas pulas kat booth adalah jalan-jalan and makan.. Thanks kak farah untuk makan yang sedap-sedap selama ni.. Kamu boss yang baik dan sporting :) 

"Countless women have regained trust in their bodies through nursing their children even if they weren't sure at first that they could do it. It is an act of female power, and I think of it as a feminism in its purest form" 
~ Christine Northrup ~


Assalammualaikum..


Followers

Busuk!